Heyecanlı Araştırmacıdan Selamlar!
Bazı insanlar virvir virvir edip durdular, ayy tatlığğm seni
discourage etmek istemem amaaa anaokullarıyla bu iş çok zoorrr dediler,
ağızlarından çıkanı kulakları duymadı fekat buradaki öznenin ben olduğumu
unuttular.
Efendim biz araştırmacıyız, cesur olmalıyız. Denemek ve
görmek zorundayız. Olursa ne tatlı ne hoş, olmazsa başka yollar düşünmeliyiz.
Ne yaparsak yapalım yeter ki geri çekilmeyelim artık. Üretmek ve faydalı olmak
için bunca yıl okuduk, okumaya devam ediyoruz. O kadar okuduktan sonra “bu yaş
grubu anlamaz, bu yaş grubu ifade etmede zorluk çeker” diye kendimize setler
çekmenin bi anlamı var mı? Bence yok, hiç de olmamıştı zaten çok şükür.
Dersimize bir oyun ile başladık. Oyun, kullandığımız ışık
kaynaklarıyla ilgiliydi. Yere yapıştırdığım resimlerin üzerine sorular sorarak
tahmin edip zıplamalarını istedim. Böylelikle gerçek yaşamlarıyla bağlantı
kurmalarını sağladım.Sorularım;
-bizi ısıtan ve ışık veren gök cismi nedir?
- geceleri gökyüzünde parıl parıl parlayan çok sayıda gök
cismi hangisidir?
-eski yıllarda insanların evlerini aydınlatmak için
kullandıkları, bi ip yardımıyla yanan madde hangisidir? ….
Diye devam ediyor J
Bu sorularla oyun oynamak aktif olarak katılım sağladığı için dersi olumlu
etkiledi, gayet görevlerine odaklanmış halde sürdürdüler. Ardından bu malzemeleri
buluş sırasına göre sıraladık. Bilim insanlarının ateşten, muma, gaz lambası ve
ampüle kadar olan yolculuğunda çalışmalar yaptığını vurguladık.
Ardından, eski yıllarda kullanılan bir malzeme olan mum ile
deney yapacağımızı söyledim. Mum nasıl yanar diye sordum, çakmakla dediler =))
E çakmak yetiyor mu dedim, yeter dediler. Vay efendim öyle mi dediniz deyip bir
kavanoz aldım elime. Bu kavanozu ile yanan mumun üzerine kapatsam ne olur diye
sordum. Kimi yanar kimi yanmaz dedi. Hatta biri, havasız kalır bu yüzden söner
dedi..
Tahmin ve deney basamaklarını bu şekilde tamamladıktan
sonra, veri toplama kısmına geçtik. Telefonun kronometresini açıp her bir
kavanozun ne kadar sürdüğünü belirledik. 6, 13 ve 17 sn sürdüğünü kaydettik. Kaydettiğimiz süreleri bir tablo ve ponponlar
aracılığıyla görselleştirdik.
Sonra çocuklardan gönüllü olanları tahtaya, data tablosunun
yanına alıp açıklamalarını istedim. Sorular sorarak interaktif bir şekilde sürdürdük
ve tamamladık =)
Aa UNUTMUŞUM! =)) Bir de modelledik , raporladık;
Aa UNUTMUŞUM! =)) Bir de modelledik , raporladık;
Oluyor muymuş dostlarım? Evet oluyormuş. Haydi sağlıcakla =)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder